| ||||
|
Requiem voor een Hotlo Recensie door Ton Ouwehand Goed, het was behoorlijk koud in de fabriekshal van Stork, vrijdag bij de première van het "Requiem voor een Hotlo". Maar van het podium spatte zoveel hartverwarmende passie en gesublimeerde woede, dat het de ruim 250 bezoekers (volle bak) weinig uit maakte. Er werd in vij kwartier op muzikale wijze afgerekend met een drama dat zich een jaar of zes had voortgesleept. Het drama van de Hotlo. Een enorme bordkartonnen replica, 12 meter hoog, stond er vrijdag. Er werden lichtbeelden op geprojecteerd, er stond een stellage omheen, de bordessen, waar werklui met lasapparatuur en slijptollen in de weer waren. Een beneden ontvouwde zich het verhaal. Het oud-Stork orkest ARMONIA speelde en de zangroep Multiple Noise zong uitstekend, gekleed in blauwe Stork-overalls. Muzikaal werd opmerkelijk werd verricht, met de trompettist in The Godfather als een imponerend solist. Tussendoor of samen werd er geacteerd. Hengelose hoofdrolspelers in het drama over het mislukte project, maar tegelijk ook over het productie-einde van de machtige motor werden daarbij niet gespaard. Een een regionale verslaggever, die herhaaldelijk informeerde of het klopte dat er bewust geen gebruik was gemaakt van omkoping, ging als een running gag door de voorstelling. Uiteindelijk toen de strijd gestreden was, toen duidelijk werd dat de Hotlo op een Braziliaanse schroothoop was ontmanteld, reed een scooter de hal binnen, met een look-a-like van Willem Holleeder. Twee goedwillende Hengelo-werklieden overhandigden hem steekpenningen. Het was echter te laat. Gelukkig hebben we er nog een prachtig requiem aan over gehouden. Requiem voor een Hotlo Twentsche Courant/Tubantia. |
Toelichting Forum/gastenboek: U kunt uw Wilt u het bestuur rechtstreeks benaderen met uw mening of vraag dan kunt u een mail sturen naar info@stork-hotlo.nl We houden ons aanbevolen voor : Voor een overzicht van nieuwe inhoud zie: > nieuw op site Disclaimer | ||